Anläggning

Rydaholms IF bedriver huvudsakligen sin verksamhet i och kring elljusspåret i Rydaholm. Här har vi anlagt en mountainbike-bana som vindlar sig fram innanför spåret, här springer vi upp och ner för backarna när vi har barmarksträning och här anlägger vi skidspår både på natursnö och konstsnö när vädret tillåter.

Konstsnöanläggningen och skidspåren

Rydaholms IF:s konstsnöanläggning har funnits sedan 2014. Den sköts helt av ideella krafter och köptes in med hjälp av stöd från Värnamo kommun och gåvor från Rydaholmare och andra intresserade. Den kör vi igång så fort vi har minusgradet hela dygnet tillräckligt många dagar i sträck och med hjälp av konstsnön har vi ofta farbara skidspår långt in på våren. Vi sprutar inte konstsnö på hela elljusspåret. Det brukar bli en slinga på ungefär 1 km som man kan åka på. När det finns natursnö så spårar vi såklart hela elljusspåret.

Våra skidspår spåras av frivilliga krafter i föreningen. Vi får hjälp med fordon och en del ekonomiska bidrag av Värnamo kommun. Om du vill vara med och hjälpa till med konstsnön eller med att göra skidspår, hör av dig till oss! Alla krafter är varmt välkomna! Du hittar mejl och telefonnummer på vår kontakt-sida.

Spåravgift

På grund av de stora arbetsinsatserna och omkostnaderna vi har för konstsnötillverkningen tar vi ut en spåravgift för att få åka på konstsnön. Du betalar den med Swish till nummer 123 057 81 38 eller till vårt bankgiro 5861-9032. Du kan också skanna QR-koden här intill i Swish-appen för att betala.

0–18 årMedlem i föreningenIcke medlem
Per dag0 kr40 kr40 kr