Träningar

Rydaholms IF har öppna träningar för alla åldrar varje onsdag mellan klockan 18:00 – 19:00 under vintersäsongen (ungefär oktober – april). Vi brukar vara en träningsgrupp med yngre barn (ungefär 4 – 10 år) och en grupp med äldre barn och vuxna. De olika grupperna tränar delvis tillsammans, delvis var för sig.

Varmt välkommen att vara med och träna med oss!

Vi är nu igång med våra träningar säsongen 22/23! Varmt välkommen att vara med! Du kan du antingen bara dyka upp vid elljusspåret på onsdagar klockan 18 eller ta kontakt med vår huvudtränare Marléne innan. Du hittar kontaktuppgifter till henne på vår kontakt-sida.

Vad gör vi på träningen?

När det är barmark så går, springer och hoppar vi med stavar, för att träna kondition, koordination och stavföring. Vi brukar också göra olika spänst-, balans- och styrkeövningar. Allt sker prestigelöst och lekfullt. I träningsgruppen med yngre barn är övningarna ännu mer lekbetonade. Alla ska kunna vara med efter eget intresse och förmåga! Ta gärna med ett par stavar till träningen, även om det inte finns någon snö. Det går bra med ett par vanliga skidstavar.

När det finns snö på elljusspåret, antingen vår egen konstsnö eller natursnö, så sker träningen naturligtvis på skidor. Då brukar vi varva lekar och tävlingar med teknikövningar. Vi som tränar har väldigt olika lång erfarenhet på skidor; vissa har åkt hela livet medan andra är helt nya. Om du inte har egna skidor så ta kontakt med oss så ska vi se vad vi kan göra. Föreningen hyr ut skidutrustning till de barn och ungdomar som behöver och vi kan också ge tips om begagnatmarknaden kring Rydaholm.