Gummiloppet 7 oktober 2023

Dokument

Rydaholms IF har den stora glädjen att återigen inbjuda till Gummiloppet! Årets lopp är det 37:e i ordningen och det anordnas precis som traditionen bjuder under Rydaholmsdagen den första lördagen i oktober, i år den 7 oktober. Loppet samlar gamla och unga, och allt ifrån de som springer för att vinna till de som lunkar i lugn takt för att få en trevlig stund tillsammans på förmiddagen. Varmt välkommen att delta!

Huvudsponsor: Hordagruppen

Om loppet

Gummiloppet är ett motionslopp som avgörs i flera olika klasser:

• Löpning 8 km damer och herrar
  • Flick- och pojkklass 3,7 km, födda 2011-2012
  • Flick- och pojkklass 3,7 km, födda 2013 eller senare
  • Mixad klass 3,7 km damer och herrar

Klasserna som löper 8 km startar vid ”Horda Gummifabrik” och klasserna som löper 3,7 km startar i Lökaryd. Alla klasser startar 09.30 och går i mål vid skolan i Rydaholm. Möjlighet till omklädning finns i sporthallen i Rydaholm och i Horda skola. Vi ordnar transport från Rydaholm till Horda strax efter att loppet är slut och vi ger också möjlighet till transport av väskor och kläder från Horda till Rydaholm.

Nummerlappar avhämtas vid respektive startplats och där kan du också efteranmäla dig fram till klockan 09.00.

Alla som fullföljer något lopp får minnesmedalj och dessutom lottas ett stort antal priser ut bland deltagarna.

Anmälan och kostnad

Anmäl dig via mejl till gummiloppet@rydaholmsif.se. Ange vilken klass samt födelseår vid anmälan. Ange också om du representerar någon förening. Anmäl dig senast torsdag 5 oktober, efter det får du efteranmäla dig vid respektive startplats samma dag senast 09.00.

Loppet kostar 150 kr/pers för 8 km och 80 kr/pers för 3,7 km. Betalning sker via Swish, bankgiro eller faktura (för föreningar) enligt instruktioner du får efter att du har anmält dig. Ange i anmälan om din förening ska faktureras så löser vi det.

Efteranmälan kostar 200 kr respektive 100 kr och betalas på plats via Swish. Efteranmälning är möjlig vid respektive startplats fram till klockan 09.00.

Övriga upplysningar

De tävlande deltar i loppet på egen risk.

Övriga upplysningar kan ges av Lars-Olof Sundler, tel. 073-225 80 71 eller Gabriel Fjellander, tel. 073-052 49 70.

Här kan du ladda ner en pdf med all information. Sprid gärna denna! Vi har också gjort en reklambild som du gärna får sprida på sociala medier.